środa, 6 czerwca 2018

Domowy cukier waniliowy.




Zawsze mam w domu domowy cukier waniliowy, cudownie pachnący
prawdziwą wanilią. Kiedyś kupowałam jego tańszy zamiennik,cukier wanilinowy,
myśląc, że to cukier waniliowy. Moje oczy tak to odczytywały :)
Nie wiedziałam, że tak prosto, samemu można zrobić prawdziwy cukier waniliowy.
Kiedy zrobiłam go po raz pierwszy, byłam zachwycona.
Od tej pory nie może go zabraknąć w mojej kuchni.
Taki domowy cukier waniliowy, doskonale pasuje nie tylko do ciast i deserów.
Można go dodać także do kawy lub mleka. Ma cudowny zapach prawdziwej wanilii.
Jeśli jeszcze nie robiliście takiego cukru, to bardzo Was do tego zachęcam.
Sami zobaczcie jakie to proste :)


Składniki:
cukier
1 laska wanilii
słoik ( nie większy niż 500 ml.)

Wykonanie:
Do słoika wsypać cukier. Laskę wanilii przeciąć wzdłuż na pół. Nożem wyskrobać
nasiona i miąższ, wrzucić do cukru. Laskę wanilii przekroić jeszcze na pół lub
na mniejsze części jak wolicie. Włożyć do cukru. Zamknąć słoik i potrząsnąć.
Zostawić na minimum tydzień. Gotowe :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz