środa, 24 maja 2023

Ciasto styropian (sernik bez sera).

 


Oszukany serniczek:) Zamiast sera zrobiony jest ze śmietany.
Ciasto jest łatwe do zrobienia, a przy tym delikatne i smaczne. 
Na zewnątrz kruszonka, a w środku, delikatna masa śmietankowo budyniowa. 
Przepis na to ciasto mam od lat, ale dawno go nie robiłam. 
Przepis był już nawet na blogu, ale nie było zdjęć z etapu przygotowania, 
postanowiłam go trochę odświeżyć. 


Składniki na kruszonkę:
3 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru
250 g. masła 
5 żółtek

Masa śmietanowa:
3 duże śmietany 18%  (każda po 330 g.)
1 szklanka cukru
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 budyń śmietankowy
1 łyżeczka naturalnego ekstraktu waniliowego 
5 białek 
szczypta soli 

Wykonanie:
Mąkę wsypać do miski, dodać proszek do pieczenia i cukier. 
Wymieszać. Następnie dodać pokrojone na mniejsze kawałki masło. 


Wysiekać, następnie zrobić dołek i wbić żółtka. 


Wszystko zagnieść palcami, tak żeby powstała kruszonka.


Śmietanę przełożyć do miski, dodać, cukier, proszek do pieczenia 
i ekstrakt waniliowy.  Zmiksować. 
Na koniec wsypać budyń i jeszcze chwilę miksować, do połączenia składników. 


Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodać do masy śmietanowej 
i wymieszać łyżką. 


Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Moja blaszka ma otwierany rant, 
więc wyłożyłam tylko spod. Boki nasmarowałam masłem i posypałam mąką.
Do tak przygotowanej blaszki wyłożyć połowę kruszonki. Lekko docisnąć. 


Następnie wylać masę śmietanową, wyrównać powierzchnię. 


Wierzch posypać resztą kruszonki.


Tak przygotowane ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego 
do temperatury 160 stopni i piec 1 godzinę.

Po tym czasie wyłączyć piekarnik i zostawić w nim ciasto jeszcze na godzinę. 
Następnie uchylić piekarnik i zostawić ciasto do wystudzenia.

Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz