piątek, 11 marca 2022

Biszkopt z kremem śmietankowym z nutellą.

 


Ciasto które zrobiłam na Dzień Kobiet. Powstało spontanicznie. 
Chciałam zrobić coś pysznego, ale w miarę szybkiego i prostego w przygotowaniu. 
Upiekłam biszkopt, przełożyłam go ubitą śmietaną z dodatkiem nutelli. 
Na wierzchu polewa czekoladowa i mielone migdały. Wyszło pysznie. 
Ciasto najlepiej smakuje na drugi dzień.
Piekłam w blaszce 23x32

Składniki:
Biszkopt:
6 jajek
szczypta soli
3/4 szklanki cukru
6 łyżek mąki pszennej tortowej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia

Krem śmietankowy:
500 ml. śmietanki 30%
3 łyżki nutelli

Polewa:
70 g. czekolady (u mnie mleczna i biała)
50 g. śmietanki 30 %

Dodatkowo:
mielone migdały do posypania na polewę 

Wykonanie:
Białka oddzielić od żółtek. 

Białka ubić ze szczyptą soli na sztywno. Następnie miksując, stopniowo 
dodawać cukier. W kolejnym kroku dodać żółtka. 


Ubijać jeszcze chwilę. 

Obie mąki wymieszać z proszkiem do pieczenia. Przesiać do masy jajecznej 
i wymieszać łyżką. 


Gotowe ciasto przełożyć na blaszkę, wyłożoną na spodzie papierem do pieczenia. 


Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 175 stopni 25-30 minut. 
Upieczony biszkopt wystudzić.

Śmietankę ubić. Dodać nutellę i ubijać jeszcze chwilę do połączenia. 


Wystudzony biszkopt przekroić wzdłuż na pół. 
Na jeden blat wyłożyć masę śmietankową.


Przykryć drugim blatem. 

Śmietankę na polewę podgrzać. Dodać połamaną czekoladę i mieszać, 
aż czekolada się rozpuści. 

Wierzch ciasta udekorować polewą. 
Dodatkowo posypałam ciasto mielonymi migdałami. 

Gotowe ciasto wstawić na kilka godzin do lodówki. Najlepiej na całą noc. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz