poniedziałek, 28 marca 2022

Chleb na maślance.

 


Moje ostatnie odkrycie. Chlebek na maślance. 
Prosty i szybki w przygotowaniu, a smakuje obłędnie, jak wszystkie domowe chleby. 
Wypatrzyłam go w internecie i musiałem wypróbować. 
Proporcje zrobiłam według siebie. 
Chlebek jest bardzo smaczny, ma miękki i wilgotny miąższ. 
Bardzo Wam polecam swojskie chleby. Zapach podczas pieczenia 
jest wspaniały, a smak.....
Musicie koniecznie spróbować. 


Składniki:
250 g.  maślanki
1/2 szklanki ciepłej wody
25 g. drożdży
1/2 łyżeczki cukru
400 g. mąki pszennej typ 650
100 g. mąki żytniej razowej
1 łyżeczka soli
2 łyżki oleju

Wykonanie:
Drożdże i cukier dodać do wody i wymieszać. Odstawić na kilka minut. 
Do miski wlać maślankę (powinna być w temperaturze pokojowej), wsypać 
obie mąki, sól, wlać zaczyn i olej. 
Wyrobić robotem lub mikserem z hakami. Następnie nakryć miskę z ciastem 
na chleb ściereczką i odstawić na godzinę do wyrośnięcia. 


Kiedy ciasto wyrośnie, przełożyć je do keksówki wysmarowanej masłem 
i posypanej mąka. 
Wierzch chleba posmarować maślanką i posypać makiem i sezamem. 


Jeśli nie macie maku i sezamu, to można posypać mąką. 

Tak przygotowany chleb odstawić jeszcze na 15-20 minut, żeby podrósł 
do brzegów foremki.

Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni, około 1 godzinę. 
Po upieczeniu od razu wyciągnąć z foremki i wystudzić na kratce. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz