sobota, 16 maja 2020

Gulasz drobiowy.




Gulasz z kurczaka, przygotujemy dużo szybciej, niż z mięsa wieprzowego. 
Jeśli nie macie wiele czasu, a chcecie przygotować pyszny obiad, to taki gulasz 
będzie świetnym rozwiązaniem. Możecie go podać z ryżem, kaszą, makaronem, 
ziemniakami, czy różnego rodzaju kluskami. Ja podałam z miksem obiadowym, 
od Polskich Młynów. Mieszanka zawiera ryż jaśminowy, soczewicę czerwoną 
i kaszę gryczaną białą. A z czym Wy lubicie taki gulasz ? 
Piszcie w komentarzach, bo jestem ciekawa :)


Składniki:
2 duże, pojedyncze piersi z kurczaka
1 duża cebula
1 ząbek czosnku
1/3 papryki czerwonej
1/3 papryki zielonej
1,5 szklanki bulionu drobiowego, lub wody
sól, pieprz, papryka słodka, curry
olej do smażenia

Wykonanie:
Piersi pokroić w kostkę. Przyprawić solą, pieprzem, papryką i curry. 
Odstawić na minimum pół godziny. Po tym czasie podsmażyć je na oleju.


Kiedy będą już gotowe, przełożyć z patelni na talerz, lub miskę. 
Na tej samej patelni, usmażyć pokrojoną cebulę. Pod koniec smażenia, 
dodać drobno pokrojony czosnek. Następnie dodać pokrojoną na małe 
kawałki paprykę. Chwilę podsmażyć. 


Dodać wcześniej podsmażone piersi.


Podlać bulionem. 


Podgotować kilka minut, następnie przykryć i dusić 10 minut. 
Można zagęścić mąką, ale ja nie zagęszczałam. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz