wtorek, 5 maja 2020

Chleb owsiany 2





Ostatnio mój numer jeden, wśród chlebów.
Na blogu jest już chleb owsiany i myślałam, że nie ma lepszego, a tu proszę, niespodzianka :) Różnice w składnikach, są minimalne, ale w smaku jest różnica. Znalazłam ten chlebek u Ani z Jaśminowej kuchni. Ania z kolei wypatrzyła go, na blogu Saganek. W internecie jest dużo przepisów na chleby owsiane, są podobne, ale jednak inne. Sprawdźcie, jaki jest ten :)


Składniki:
5 łyżek płatków owsianych
2 szklanki ciepłej wody (moja szklanka ma 230 ml.)
15 g. drożdży
1/2 łyżeczki miodu
2 łyżki słonecznika
1 łyżka siemienia lnianego
1 łyżka pestek dyni
400 g. mąki pszennej (miałam typ 650)
100 g. mąki żytniej, lub orkiszowej
1 łyżeczka soli

Wykonanie:
Do miski wsypać płatki, wlać ciepłą wodę, dodać miód i drożdże. Wymieszać.
Odstawić na 10-15 minut.
Następnie wsypać ziarna, obie mąki i sól.
Wyrobić robotem, lub mikserem z hakami. 


Tak przygotowane ciasto przełożyć do keksówki, wysmarowanej margaryną i posypanej bułką tartą. 


Wierzch. chleba posmarować mlekiem i posypać płatkami owsianymi.
Zostawić na 20 minut, żeby chlebek podrósł do brzegów foremki.

Wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni i piec 50-60 minut. 
Po upieczeniu od razu wyciągnąć z foremki. 






2 komentarze: