sobota, 4 czerwca 2022

Brownie 2

 


Brownie trochę oszukane. Syn sobie zażyczył, a nie miałam wystarczająco 
czekolady gorzkiej. Zrobiłam z gorzkiej i mlecznej. Dodatkowo dodałam kakao. 
Wyszło tak pyszne, że nie mogliśmy się najeść. Dobrze, że udało się zrobić fotkę :) 
Brownie chyba zawsze smakuje dobrze. Kiedyś robiłam bez czekolady, tylko z kakao, 
też pyszne, ale wolę jednak z czekoladą. 
Piekłam w tortownicy 24 cm.


Składniki:
200 g. masła
100 g. czekolady mlecznej
100 g. czekolady gorzkiej
1 łyżka kakao 
1 niepełna szklanka cukru
4 jajka
3/4 szklanki mąki pszennej 

Wykonanie:
Masło i czekoladę roztopić w kąpieli wodnej.
Masło pokroić na mniejsze kawałki, czekoladę połamać. 
Wrzucić do miski. Dodać kakao. 
Miskę postawić na garnku z gotującą wodą. Dno miski nie powinno dotykać wody.
Co jakiś czas przemieszać, aż powstanie płynna masa. 


Następnie odstawić do wystudzenia.

Jajka ubić z cukrem na puszystą masę. 


Ubijałam prawie 10 minut. 
Do ubitych jajek przesiać mąkę i wymieszać łyżką, lub trzepaczką. 


Następnie wlać masę czekoladową. Ponownie wymieszać. 


Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia. 
Boki wysmarować margaryną i posypać bułką tartą. Przełożyć do niej ciasto.


Piec w piekarniku nagrzanym do 170 stopni, 35-40 minut.


Wierzch można udekorować cukrem pudrem, lub polewą czekoladową.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz