wtorek, 18 sierpnia 2020

Szynka w sosie z papryką.

 




Mój niedzielny obiad. Przeważnie w niedzielę, gotuje mąż, taka nasza tradycja :) 
Tym razem był w pracy,więc musiałam gotować sama :) Zrobiłam taką szynkę w sosie. 
Było na dwa dni :) Taka szyneczka w sosie, fajnie się sprawdzi na obiad, 
ale też na imprezę, jako danie na ciepło. Ja podałam na obiad z ziemniakami, 
a na drugi dzień zrobiłam kopytka. Tak, żeby było inaczej :) 


Składniki:
1 kg szynki wieprzowej
1 cebula
1 ząbek czosnku
1 papryka
750 ml. wody
1 płaska łyżeczka soli
1 łyżeczka papryki słodkiej
1/3 łyżeczki papryki ostrej
1/3 łyżeczki pieprzu ziołowego
1 łyżeczka suszonych pomidorów
1 łyżeczka majeranku
2 liście laurowe
4-5 kulek ziela angielskiego

Dodatkowo:
olej do smażenia mięsa
masło do smażenia warzyw
1 mały ogórek kiszony
mąka do zagęszczenia sosu

Wykonanie:
Szynkę umyć, pokroić w plastry. Następnie każdy plaster, obtoczyć w mące.


Na patelni rozgrzać olej. Obsmazyć mięso z obu stron.


Do rondelka wlać gorącą wodę, dodać przyprawy. Wymieszać i zalać mięso.
Przykryć pokrywką i dusić na małym gazie.


Po około godzinie na osobnej patelni podsmażyć na maśle, pokrojoną cebulę,
paprykę i czosnek. 


Kiedy warzywa się podsmażą, dodać je do mięsa.


Przykryć i dusić jeszcze 45 minut. 
Na 5 minut przed końcem duszenia, dodać pokrojonego w półplasterki ogórka kiszonego.
Jeśli trzeba, doprawić sos do smaku.

Sos można dodatkowo zagęścić mąką. 
W niewielkiej ilości zimnej wody, rozmieszać 1 łyżeczkę mąki pszennej 
i płaską łyżeczkę mąki ziemniaczanej. Wlać do sosu, mieszając, 
żeby nie powstały grudki. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz