wtorek, 11 sierpnia 2020

Wytrawne drożdżówki ze szpinakiem.





Takie bułeczki ostatnio wymodziłam. Nie wiedziałam co zrobić na kolację
i powstały, takie zawijane bułki. Często robię takie zawijaski na słodko,
pomyślałam, ze wytrawne też mogą być fajne. Miałam rację, wyszło super.
Zrobiłam ze szpinakiem, ale nadzienie może tu być dowolne. Kto, co lubi.
Bułki zostają u mnie na stałe, więc na pewno jeszcze Wam podrzucę pomysły
na inne nadzienia. Tym czasem, zostawię Wam przepis na te, ze szpinakiem.
Na szybko, możecie na cieście ułożyć plastry sera i szynki. 


Składniki:
Ciasto:
150 g. ciepłej wody
130 g. ciepłego mleka
1/2 łyżeczki cukru
30 g. drożdży
500 g. mąki pszennej
1 łyżeczka soli
6 łyżek oleju

Nadzienie:
1 opakowanie mrożonego szpinaku (450 g.)
1 ząbek czosnku
100 g. sera feta
sól, pieprz
1 kulka mozzarelli (125 g.)

Wykonanie:
Do miski wlać wodę i mleko. Dodać cukier i drożdże. 
Wymieszać i odstawić na 15 minut. Następnie wsypać mąkę, sól 
i wlać olej. Wyrobić mikserem z hakami, robotem lub ręcznie.
Miskę z ciastem nakryć ściereczka i odstawić na około godzinę 
do wyrośnięcia.


W tym czasie, przygotować farsz.
Mrożony szpinak przełożyć na patelnię. Smażyć, aż się rozmrozi. 
Dodać czosnek, przeciśnięty przez praskę. Przyprawić solą i pieprzem.
Smażyć, do odparowania wody. Zostawić do przestudzenia.
kiedy wystygnie, wkruszyć ser feta. Wymieszać.


Kiedy ciasto wyrośnie, przełożyć je na stolnicę, podsypaną mąką.
Podzielić na dwie części.


Każdą część rozwałkować na prostokąt. Na wierzch wyłożyć po połowie farszu.



Na wierzchu ułożyć kawałki mozzarelli (można pominąć) i zawinąć w roladę.


Następnie pokroić w szersze plastry.


Tak przygotowane bułeczki ułożyć na blaszce, wyłożonej papierem do pieczenia.
Zostawić na 15 minut do napuszenia.


Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, 30-35 minut.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz