wtorek, 2 czerwca 2020

Zupa ogórkowa.




Zapraszam na ogórkową. To jedna z moich ulubionych zup. 
Niby każdy umie ją ugotować, ale uważam, że powinna być na blogu. 
Może jakaś początkująca pani domu, będzie chciała skorzystać z przepisu. 
Zawsze sama kisze ogórki, ale jeśli nie kisicie, to możecie użyć gotowego przecieru. 
Zawsze też podsmażam ogórki na maśle, przed dodaniem do zupy. 
Kiedyś tego nie robiłam i to był błąd. Zupa teraz smakuje mi bardziej. 
Zupę możecie ugotować na dowolnym mięsie, lub kościach. Ja gotuję 
na mięsie drobiowym, bo szybciej jest miękkie. To co, gotujemy?


Składniki:
1 ćwiartka z kurczaka
2,5 litra wody
2 liście laurowe
3-4 kulki ziela angielskiego
2 nieduże marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
mały kawałek pora
6 ziemniaków ( u mnie 450 g.)
6-7 ogórków kiszonych (ważyły po utarciu niecałe 300 g.)
koperek
1/3 szklanki śmietany 30%
sól, pieprz

Wykonanie:
Mięso zalać wodą, dodać liście laurowe i ziele angielskie. Zagotować. 
Zmniejszyć gaz i gotować, około 40 minut. (ja wyławiam wtedy liście i ziele)
W między czasie zebrać szumowiny. Marchew, pietruszkę i seler, 
zetrzeć na tarce o grubych oczkach. 


Por przekroić wzdłuż na pół, a następnie na mniejsze kawałki. 
Warzywa wrzucić do wody z mięsem. Dodać łyżeczkę soli. 


Ogórki również zetrzeć na tarce, o dużych oczkach. 
Następnie podsmażyć na niewielkiej ilości masła. 


Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę. Dodać do zupy. Gotować 10-15 minut. 
Sprawdzić czy są już miękkie. Jeśli tak, to dodać podsmażone ogórki. 
Przyprawić solą i pieprzem według uznania. Po kilku minutach sprawdzić, 
czy zupa jest dość kwaśna. Jeśli nie, to można dolać trochę wody z ogórków. 
Gotować jeszcze 10-15 minut. Dodać drobno pokrojony koperek. 
Jeśli nie mam świeżego, lub mrożonego koperku, to dodaję suszony. 
Na koniec wlać do kubka śmietanę, dopełnić zupą, wymieszać i wlać do zupy.


Można jeszcze podgotować 2-3 minutki. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz