środa, 15 stycznia 2020

Pierogi ruskie z wędzonym boczkiem.





Zapraszam na pierogi ruskie z wędzonym boczkiem. Moje chłopaki bardzo lubią..
Ja zresztą też, szczególnie wtedy, kiedy mąż sam uwędzi boczek.
Kupiłam sobie jakieś ustrojstwo do lepienia pierogów, ale jakoś ciężko mi się do tego przekonać. Wydaje mi się, że szybciej idzie tradycyjne lepienie.
Może macie jakieś porady, co do tego urządzenia :) Chętnie się podszkolę.

Składniki:
Farsz:
150 g. wędzonego boczku
1 cebula
600 g. ziemniaków (ważyłam po ugotowaniu)
400 g. twarogu
sól, pieprz do smaku

Ciasto:
3 czubate szklanki mąki pszennej
1 i 1/4 szklanki gorącej wody
4 łyżki oleju
1/3 łyżeczki soli

Wykonanie:
Ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie. Odcedzić i wystudzić.
Następnie rozgnieść tłuczkiem do ziemniaków, lub przecisnąć przez praskę.
Do tak przygotowanych ziemniaków, dodać ser.
Rozgnieść widelcem i wymieszać.
Boczek pokroić w drobną kostkę, podsmażyć na patelni.
Kiedy się wytopi, dodać pokrojoną w kostkę cebulę.
Smażyć jeszcze chwilę. Przestudzić i dodać do ziemniaków z serem.
Przyprawić solą i pieprzem. Wymieszać.


Do miski wsypać mąkę, dodać sól, wlać wodę i olej. Zagnieść gładkie ciasto.
Następnie odstawić pod przykryciem na 15-20 minut, żeby odpoczęło.


Po tym czasie, ciasto przełożyć na stolnicę podsypaną mąką. Podzielić na dwie części.
Każdą część, cienko rozwałkować. Wycinać foremką, lub szklanką krążki.



Nakładać farsz i zlepiać.


Gotowe pierogi, odkładać na ściereczkę, nakryć druga ściereczką, żeby nie obeschły.


W dużym garnku zagotować wodę z solą.
Pierogi wrzucać na wrzątek, po kilkanaście sztuk.
Gotować 1-2 minuty od wypłynięcia. Ja wlewam do wody trochę oleju.


Ugotowane pierogi wyciągać na talerz, łyżką cedzakową.
Podawać z cebulką podsmażoną na maśle i śmietaną.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz