wtorek, 19 listopada 2019

Domowa tortilla.





Synowi zachciało się tortilli, mamunia zrobiła :) Placki, oczywiście zrobiłam sama.
Na blogu jest już przepis, bo robię je od dawna. Trzeba chwilę na to poświęcić,
ale warto. Co swoje, to swoje.
Przeważnie do tortilli, robię sos czosnkowy, tym razem jest majonez i keczup.
Obie wersje są pyszne :)
Podaję składniki na 4 tortille.

Składniki:

Na placki:
7,5 łyżki mąki pszennej
szczypta soli
0,5 szklanki gorącej wody
2 łyżki oleju

Dodatki:
majonez
keczup
1 duża pierś z kurczaka
kawałek sera żółtego  (utarty)
dowolna sałata (miałam mix)
pomidor
ogórek kiszony
kawałek czerwonej papryki
1/2 czerwonej cebuli

Wykonanie:
Mąkę wsypać do miski, dodać sól, wodę i na końcu olej. Wymieszać łyżką.
Następnie zagnieść na gładkie, elastyczne ciasto. Uformować kulę i umieścić w misce.


Przykryć ściereczką i odstawić, żeby ciasto odpoczęło, na około 30 minut.
Następnie, przełożyć ciasto na stolnicę i podzielić na cztery części.
Z każdej części uformować kulkę.


Następnie kulki rozwałkować na cienkie placki, podsypując mąką.


Placki smażyć na suchej, dobrze rozgrzanej patelni.
Mniej więcej, minutę z każdej strony.
Kiedy na placku zrobią się pęcherze, wtedy przekładamy na drugą stronę.



Gotowe placki układać na talerzu, przekładając ręcznikiem papierowym, lub folią.
Inaczej placki obeschną i będą pękać przy zawijaniu.
Ja przełożyłam ręcznikiem papierowym bo używałam od razu, ale jeśli chcę
mieć na później, to przekładam folią aluminiową lub spożywczą,
żeby nie odparowały. Nawet jeśli zostawicie odkryty kawałek placka,
to zrobi się twardy jak chips.



Pierś pokroić w kostkę, przyprawić przyprawą gyros i usmażyć.
Na ciepły placek, wyłożyć majonez i keczup. Następnie wyłożyć sałatę,
pierś, utarty ser żółty i resztę warzyw.


Zawinąć, zaczynając od dołu, potem boki.



Ja dodatkowo od dołu zawijam w folię aluminiową, żeby tortilla, nie rozpadała się
podczas jedzenia.




2 komentarze: