wtorek, 23 lipca 2019

Jagodzianki na oleju.





Przyszedł czas na jagodzianki. Taka już u nas tradycja, że jak są jagody,
to muszą być jagodzianki. Lubicie? My bardzo lubimy :)
Zrobiłam dużą porcję. Wyszło mi 25 bułek.
Na blogu jest już przepis na jagodzianki, ale z masłem.
Tym razem, zrobiłam z olejem. Są naprawdę pyszne.
Nawet na drugi dzień, są miękkie i smaczne.


Składniki:
2 szklanki ciepłego mleka
1 szklanka cukru
100 g. drożdży
1 kg mąki
1/2 szklanki oleju
2 jajka
2 żółtka (białka odłożyć do wysmarowania bułek)
szczypta soli

Dodatkowo:
jagody 400-500 g.
4-5 łyżek cukru

Lukier:
1 łyżka soku z cytryny
2 łyżki wody
8-9 łyżek cukru pudru

Wykonanie:
Do miski wlać ciepłe mleko, dodać cukier i drożdże. Wymieszać i odstawić na 15 minut.


Następnie wsypać mąkę i sól. Wbić jajka i żółtka. Wymieszać.
Na koniec wlać olej i wyrobić, mikserem z hakami. 
Odstawić na około godzinę do wyrośnięcia.

Jagody przebrać i umyć. Odcedzić na sitku. 
Następnie wsypać do miski i dodać cukier. Wymieszać.


Wyrośnięte ciasto, przełożyć na stolnicę podsypaną mąką.


Na wierzch też można posypać mąkę, żeby się nie kleiło.
Ciasto podzielić na cztery części. Z każdej części uformować wałek
i podzielić go na 6-7 kawałków.


Ja każdy wałek podzieliłam na sześć, tylko jeden był większy i wyszło siedem. 
Każdy kawałek rozpłaszczyć i nałożyć łyżkę jagód. Zakleić i uformować bułeczkę.



Gotowe bułki układać na blaszce, wyłożonej papierem do pieczenia.
Wierzch posmarować białkiem.


Zostawić na 15 minut do napuszenia.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, 20-25 minut.


Przygotować lukier. Do miseczki wlać wodę i sok z cytryny.
Stopniowo dodawać cukier puder i mieszać, do uzyskania gładkiego lukru.

Przestudzone bułki udekorować lukrem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz