środa, 13 marca 2019

Zupa a la pizza.





W internecie dość często, można trafić na tę zupę. Postanowiłam zrobić, ponieważ
bardzo lubimy pizze. Pomyślałam, że zupa o smaku pizzy, też może nam posmakować.
Nie myliłam się :) Zupa jest na prawdę bardzo smaczna. Zrobiłam ją po swojemu.
Zupa powinna być przygotowana z mięsa mielonego, ja zrobiłam z pokrojoną
piersią kurczaka. Dzięki dodatkowi przyprawy do pizzy i oregano, możemy
naprawdę poczuć smak, zbliżony do smaku pizzy. Spróbujcie i oceńcie.


Składniki:
2 duże piersi kurczaka ( miałam 700 g.)
1 papryka czerwona
1 papryka żółta
300 g. pieczarek
1 cebula
1 ząbek czosnku
1 serek topiony śmietankowy (100 g.)
2 łyżki gęstej śmietany
300 g. przecieru pomidorowego ( miałam swojski), lub 2 puszki pomidorów
1,5 l. gorącej wody
1 pełna łyżka przyprawy do pizzy
1 łyżka oregano
papryka słodka i ostra
sól, pieprz
olej do smażenia


Wykonanie:
Piersi pokroić w kostkę, przyprawić solą, pieprzem i papryką słodką i ostrą.
Zostawić na pół godziny.


Następnie podsmażyć w garnku z grubym dnem, na niewielkiej ilości oleju.
Wyłączyć gaz.
Cebulę, pieczarki i paprykę pokroić w kostkę.
Na patelni rozgrzać trochę oleju. Wrzucić cebule, chwilę podsmażyć, dodać drobno
pokrojony czosnek. Następnie wrzucić pieczarki, kiedy się chwilę podsmażą,
dodać pokrojoną paprykę. Jeśli macie pomidory w puszce, to najlepiej je zblendować
i wlać do warzyw, na patelnie. (Ja dodałam przecier, później do garnka).
Smażyć, aż warzywa lekko zmiękną.


Po tym czasie, dodać śmietanę i pokrojony na kawałki serek topiony.
Smażyć jeszcze chwile, tak żeby serek się roztopił.


Usmażone warzywa, dodać do garnka z mięsem. Zalać gorącą wodą.
Ja razem z wodą, wlałam też przecier pomidorowy.
Zagotować. Dodać przyprawę do pizzy i oregano. Przyprawić solą i pieprzem.
Gotować 10-15 minut na małym gazie.


 Na talerzu, zupę posypać, utartym serem żółtym. Podawać ze świeżym pieczywem.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz