niedziela, 16 grudnia 2018

Sernik z białą czekoladą na białkach.





Znowu z moich eksperymentów wyszło coś pysznego :)
Myślę, że może to być fajna propozycja na nadchodzące święta.
Sernik na białkach, które zostały po zrobieniu pierniczków.
Kiedy zostawały mi białka, przeważnie robiłam bezy. Czasem babki.
Tym razem postanowiłam sprawdzić jak smakuje taki sernik :)
Piana z białek dodaje sernikowi puszystości, dlatego pomyślałam, że warto
spróbować. Dodałam też białą czekoladę, bo już nie raz w internecie natknęłam
się na sernik z biała czekoladą. Zrobiłam więc swoją wersję.
Ten sernik możecie zrobić bez spodu, na herbatnikach lub kruchym cieście.
Ja, po raz pierwszy użyłam gotowej mieszanki do ciasta kruchego, marki Polskie Młyny
i muszę powiedzieć, że jestem mile zaskoczona.
Wystarczy dodać tylko masło i jajko, ciasto szybko i łatwo się zagniata,
a w dodatku naprawdę dobrze smakuje. Jest miękkie i delikatne, idealnie nadaje
się pod sernik.


Składniki na ciasto:
mieszanka do wypieku ciasta kruchego z Mąki Szymanowskiej
100 g. masła
1 jajko

Składniki na masę serową:
1 kg. sera z wiaderka
2 tabliczki białej czekolady
50 g. masła
3/4 szklanki cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
3 jajka
5 białek

Wykonanie:
Mieszankę do wypieku ciasta wsypać do miski.


Dodać masło i rozdrobnić widelcem lub palcami, następnie wbić jajko.
Zagnieść ciasto i uformować kulę. Zawinąć w folię aluminiowa i schłodzić
w zamrażalniku minimum 30 minut.


Schłodzone ciasto zetrzeć na tarce o dużych oczkach, na blaszkę
wysmarowaną margaryną i posypana bułką tartą. Delikatnie ugnieść ręką.


Masło i czekoladę umieścić w miseczce.


 Roztopić w kąpieli wodnej często mieszając. Odstawić do przestudzenia.


Żółtka utrzeć z cukrem. Ubijając dodawać partiami ser. Następnie wsypać mąkę i
po łyżce dodawać przestudzoną czekoladę. Na koniec dodać pianę z białek ubitą
na sztywno. Wymieszać łyżką lub mikserem na najniższych obrotach.
Gotową masę serowa wylać na przygotowane wcześniej ciasto.


Piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni 60 minut.
Następnie wyłączyć piekarnik i zostawić sernik na 2-3 godziny do przestudzenia.
Wystudzony sernik posypać cukrem pudrem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz