czwartek, 15 listopada 2018

Sernik na piernikowym cieście.




Ten sernik upiekłam już z myślą o świętach Bożego Narodzenia.
To był eksperyment, który okazał się bardzo udany :)
Do masy serowej dodałam otartą skórkę pomarańczową, ponieważ święta
już od dzieciństwa kojarzą mi się z zapachem pomarańczy.
Do ciasta natomiast dosypałam przyprawę do piernika, żeby było jeszcze
bardziej świątecznie :)
Miałam się wstrzymać z publikacją tego przepisu co najmniej do początku
grudnia, ale nie wytrzymałam i robię to już teraz :)
Ciekawa jestem czy przepis Wam się spodoba, a może jest szansa, że pojawi się
na Waszym świątecznym stole?
Piekłam w blaszce 32 cm. na 23 cm.


Składniki:

Ciasto:
2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
1/2 łyżeczki sody
2 łyżeczki przyprawy do piernika
1 łyżeczka kakao
1/2 kostki margaryny
2 żółtka (białka zostawiamy do sera)
3 łyżki śmietany

Masa serowa:
1 kg sera w wiaderku (użyłam Mlekovita )
1/2 kostki masła
8 jajek + 2 białka od ciasta
1 i 1/4 szklanki cukru
2 czubate łyżki maki ziemniaczanej
skórka otarta z 1 pomarańczy
szczypta soli

Polewa:
1 tabliczka czekolady mlecznej
1/2 tabliczki czekolady gorzkiej
50 g. masła


Wykonanie:
Na stolnicę wysypać sypkie składniki i wymieszać. Dodać posiekana margarynę,
żółtka i śmietanę. Zagnieść na gładkie ciasto.
Uformować kulę, owinąć w folię aluminiową i schłodzić w lodówce
minimum godzinę.


Schłodzonym ciastem wykleić blaszkę, wcześniej posmarowaną margaryną
i posypaną bułką tartą.


Przygotować masę serową:
Pomarańczę porządnie umyć, wyszorować. Skórkę zetrzeć na tarce.

Masło utrzeć z cukrem, dodać żółtka, ucierać jeszcze chwilę.
Następnie cały czas ucierając dodawać ser. Wsypać mąkę ziemniaczaną, dalej ucierać.
Następnie dodać otartą skórkę pomarańczową. Wymieszać.


Na koniec dodać pianę ubitą z 10 białek ze szczyptą soli. Delikatnie wymieszać.

Gotową masę serową wyłożyć na wcześniej przygotowane ciasto.


Piec w temperaturze 160 stopni przez godzinę. Następnie wyłączyć piekarnik
i zostawić w nim sernik na 2-3 godziny.

Polewa:
W rondelku zagotować wodę, ustawić na nim miseczkę, a do miseczki dodać
połamana na kawałki czekoladę i masło. Mieszać do rozpuszczenia składników.


Zostawić do przestudzenia.
Wystudzony sernik polać letnią polewą.








2 komentarze: