wtorek, 13 lutego 2018

Śledzie ze śmietaną.




Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię śledzie i przyrządzam je dość często.
Tym razem zrobiłam śledzie ze śmietaną, cebulką i jabłkiem. Szybkie i proste
w przygotowaniu, a przede wszystkim smaczne :) Najlepiej smakują na drugi
dzień, ale tego samego dnia też są całkiem nie złe. Wystarczy 2-3 godzinki
w lodówce.
Takie śledziki świetnie się sprawdzą na co dzień, ale również od święta.
Składniki są ułożone warstwowo, a wszystko przykrywa kołderka ze śmietany.
W przezroczystym naczyniu całkiem nie źle prezentują się na stole.


Składniki:
400-500 g. filetów śledziowych (miałam w oleju)
2 cebule
1 jabłko
1 duża, gęsta śmietana 18%  (330 ml)
sok z 1/2 cytryny
sól, pieprz
woda i mleko do namoczenia śledzi

Wykonanie:
Śledzie namoczyć w wodzie z dodatkiem mleka (pół na pół).
Cebule pokroić w półplasterki, posolić i odstawić żeby trochę zmiękła.
Jabłko obrać i utrzeć na tarce o dużych oczkach, polać sokiem z cytryny.

Wymoczone śledzie pokroić w nie duże kawałki. Ułożyć w naczyniu.


Na śledziach ułożyć cebulę.


Na cebuli wyłożyć utarte jabłko.
Śmietanę przyprawić solą i pieprzem.Wyłożyć na jabłku i wyrównać powierzchnię.


Na wierzchu ułożyć coś zielonego do dekoracji.
Ja udekorowałam szczypiorkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz