czwartek, 3 września 2020

Ciasteczka kruche z gotowej mieszanki.




Czasami można pójść na łatwiznę i ułatwić sobie życie :) Na przykład, 
kiedy zachce się ciasteczek, można użyć gotowej mieszanki do ciasta kruchego.
Ja tym razem tak zrobiłam. Użyłam mieszanki Polskie Młyny. 
Już od dawna, używam produktów tej marki i nigdy się nie zawiodłam. 
Wczoraj naszła mnie ochota na kruche ciasteczka. Do gotowej mieszanki, 
dodałam masło i jajko, zagniotłam i ciasto gotowe :) 


Składniki:
Gotowa mieszanka do ciasta kruchego Polskie Młyny
100 g. masła
1 jajko

Dodatkowo:
1 jajko do posmarowania ciastek
cukier perlisty do posypania ciastek

Wykonanie:
Do mieszanki na ciasto kruche, dodać pokrojone zimne masło i jajko. 
Zagnieść ręcznie, lub robotem na gładkie ciasto.
Uformować kulę, zawinąć w folię spożywczą i schłodzić w lodówce, 
około godzinę. Po tym czasie, ciasto przełożyć na stolnicę podsypaną mąką. 
Rozwałkować i wykrajać ciasteczka o dowolnych kształtach. 


Ciasteczka układać na blaszce, wyłożonej papierem do pieczenia. 
Wierzch ciastek, posmarować rozmieszanym jajkiem i posypać cukrem.



Jeśli nie macie cukru perlistego, możecie posypać grubym cukrem. 

Gotowe ciasteczka, wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 
180 stopni na około 15 minut. 


Wystudzone ciasteczka przełożyć do słoika lub puszki. 
Kiedy przyjdzie ochota, będą pod ręką :) 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz