wtorek, 9 października 2018

Ciasto z budyniem i brzoskwiniami.



Dziś zapraszam na kruche ciasto z budyniem i brzoskwiniami. Kiedyś robiłam
to ciasto z jabłkami, ale nieco inaczej. Było ciasto na to jabłka, budyń i na wierzch
utarte ciasto. Tym razem wykorzystałam również białka. Ubiłam je z nie wielką ilością
cukru pudru i wyłożyłam na owoce, a dopiero na białka utarłam ciasto.
Zmieniłam też kolejność. Budyń wyłożyłam na ciasto, a dopiero na budyń owoce.
W każdym bądź razie ciasto jest pyszne :)


Składniki na ciasto:
3 szklanki mąki
3 żółtka
1/2 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku
200 g. masła lub margaryny
3 łyżki śmietany

Składniki na budyń:
3 budynie śmietankowe bez cukru
5 łyżek cukru
1 litr mleka

Pianka:
3 białka
2 łyżki cukru pudu

Dodatkowo:
4 brzoskwinie
cukier puder do posypania

Wykonanie:
Mąkę cukier i proszek do pieczenia wysypać na stolnicę i wymieszać.
Dodać masło i wysiekać. Zrobić kopczyk, wbić żółtka i dodać śmietanę.
Zagnieść na gładkie ciasto. Podzielić na dwie części, większą i mniejszą.


Zawinąć w folię aluminiową i schłodzić w zamrażalniku około 30 minut.
Można też schłodzić w lodówce 2-3 godziny.

Po tym czasie większą część ciasta rozwałkować i wyłożyć na blaszkę posmarowaną
margaryną i posypaną bułką tartą.


Piec w temperaturze 190 stopni 10-15 minut.

W tym czasie obrać ze skórki brzoskwinie i pokroić w kostkę.


Ugotować budyń. Szklankę mleka wlać do naczynia, dodać  budynie, cukier
i dobrze wymieszać. Resztę mleka zagotować. Do gotującego mleka wlać
budyń z cukrem, gotować na małym ogniu do zgęstnienia, cały czas mieszając.

Na wystudzone ciasto wyłożyć ciepły budyń.


Na budyń wyłożyć brzoskwinie i lekko docisnąć.


Pianę z białek ubić na sztywno dodając cukier puder. Wyłożyć na owoce i delikatnie
rozsmarować. Na pianę utrzeć mniejszą część ciasta na tarce o dużych oczkach.


Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni 30-35 minut


Wystudzone ciasto posypać cukrem pudrem.


















  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz