wtorek, 10 października 2017

Pulpety w sosie pomidorowym.



Pulpeciki. Kto lubi?... Ja na pewno. Propozycja w sosie pomidorowym.
Przerobiłam z mężem 40 kilo pomidorów na przecier więc mogę poszaleć :)
Ciekawe na jak długo nam wystarczy? W zeszłym roku zrobiliśmy 30 kilo i w kwietniu
już nie było :) Zobaczymy czy w przyszłym roku nie trzeba będzie dojść
do pięćdziesiątki.


Składniki:
500 g. mięsa mielonego ( ja miałam z szynki)
1 bułka
1 jajko
1 łyżka cebuli prażonej
sól, pieprz,papryka słodka, majeranek, czosnek granulowany
1 łyżka majonezu
bułka tarta do obtoczenia pulpetów
olej do smażenia

Sos:
2 szklanki bulionu
1 szklanka przecieru pomidorowego
sól, pieprz
kilka listków świeżej bazylii (nie koniecznie)

Wykonanie:
Bułkę namoczyć żeby napęczniała. Do miski wrzucić mięso, dodać jajko,
majonez, cebulę, przyprawy oraz odciśniętą bułkę. Wszystko razem dobrze
wyrobić ręką. Następnie uformować małe pulpety, każdy obtoczyć w bułce
tartej.


Pulpety podsmażyć na nie wielkiej ilości oleju.
Kiedy będą rumiane zalać bulionem i przecierem pomidorowym.
Dusić pod przykryciem około 20 minut. Przyprawić do smaku.
Na koniec dodać listki świeżej bazylii.


Możecie zagęścić mąką jeśli sos będzie za rzadki.
Mój był wystarczająco gęsty więc nie zagęszczałam.


2 komentarze:

  1. I to jest, co lubię! Nie jakiaś zmielona soja ze szczawiem, posypana soczewicą a pół kilo szyneczki czy łopatki zmienione w zgrabne, apetyczne kuleczki - pulpeciki. Pochwalam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.To najmilszy komentarz,jaki do tej pory dostałam :)

      Usuń