piątek, 1 września 2017

Babka cud.



Babka z przepisu Ewy Wachowicz. Mięciutka, wilgotna, przepyszna.
Kiedy po raz pierwszy ją upiekłam to już wiedziałam, że zagości
u mnie na stałe :) Dzięki dodatkowi cynamonu, podczas pieczenia pięknie
pachnie w całym domu. Wypróbujcie koniecznie.
Ciekawa jestem, czy Was też zachwyci tak jak mnie :)

Składniki:
250 g. masła lub margaryny
1 szklanka cukru
4 jajka
2 szklanki mąki
2 łyżeczki sody
1/2 szklanki mleka
2 łyżeczki kakao
2 łyżeczki cynamonu
4 łyżeczki dżemu lub powideł  (u mnie czekośliwka)
szczypta soli

Lukier:
Sok wyciśnięty z 1/2 cytryny
cukier puder

Wykonanie:
Margarynę utrzeć z cukrem, dodawać po jednym żółtku. (Białka wbić do osobnej
miski.) Wsypać mąkę, najpierw szklankę dodać sodę. Wlać mleko, zmiksować.
Następnie wsypać resztę mąki, kakao, cynamon, i dżem.
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli i delikatnie wmieszać do ciasta.
Gotowe ciasto przelać do formy z kominem wysmarowanej margaryną
i wysypanej bułką tartą.
Piec w temperaturze 180 stopni przez około 1 godzinę.

Sok z cytryny utrzeć z cukrem pudrem.Tyle cukru ile wypije sok.
Ja dodałam 5 kopiastych łyżek, ale to zależy jak dużo będzie soku.
Wystudzoną babkę polukrować.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz