sobota, 11 marca 2023

Sernik wiedeński.

 


Sernik wiedeński to sernik przygotowany bez spodu, z dużą ilością jajek i z dobrej 
jakości twarogu. Jeśli chcecie użyć gotowego, zmielonego już sera to polecam 
Wieluń "Mój ulubiony" 
Sernik wiedeński można posypać cukrem pudrem, ale ja najbardziej lubię 
z polewą czekoladową. Kojarzy mi się z dzieciństwem, kiedy babcia kupowała 
taki sernik w naszej ulubionej cukierni. Był przepyszny.  


Składniki:
1 kg twarogu tłustego 
8 dużych jajek 
1 czubata szklanka cukru (moja szklanka 240 ml.)
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej tortowej
1 łyżeczka naturalnego ekstraktu waniliowego
100 g. masła

Polewa:
1 tabliczka czekolady mlecznej
60 g. śmietanki 30 %

Wykonanie:
Masło roztopić i zostawić do wystudzenia. 

Twaróg zmielić dwa, lub trzy razy. 
Do zmielonego twarogu dodać obie mąki, ekstrakt waniliowy i masło. 
Miksować na najniższych obrotach miksera, aż masło połączy się z serem. 


Jajka ubić ze szczyptą soli i cukrem na gęstą puszystą masę. 
Można też ubić najpierw białka, stopniowo dosypując cukier, a na koniec dodać żółtka. 
Ja ubijałam całe jajka, trwało to ponad 10 minut. 



Masę jajeczną dodać do masy serowej w kilku partiach, za każdym razem 
mieszając łyżką do połączenia składników. 


Tortownicę (miałam 25 cm.) wyłożyć papierem do pieczenia, spód i boki. 
Najpierw wyłożyć spód dociskając obręczą, a następnie wyciąć jeden długi pasek, 
lub dwa krótsze i wyłożyć boki. 
Przed ułożeniem papieru na boki posmarować je delikatnie masłem żeby paski 
się przykleiły. Zrobiłam szersze paski żeby wystawały ponad tortownicę, na wszelki 
wypadek gdyby sernik za bardzo wyrósł podczas pieczenia. 


Sernik wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 160 stopni 
i piec 1,5 godzimy. Następnie wyłączyć piekarnik i zostawić w nim sernik 
do przestudzenia. 


Kiedy sernik wystygnie udekorować go polewą. 

Śmietankę podgrzać i dodać połamaną na kawałki czekoladę. 
Mieszać, aż czekolada się rozpuści i powstanie gładka polewa. 










3 komentarze:

  1. Mnie także kojarzy się z dzieciństwem, bo Mama taki robiła...

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealnie wyszedł :) Mój ulubieniec wśród serników.

    OdpowiedzUsuń