sobota, 7 listopada 2020

Chleb pszenno żytni z pestkami dyni.

 


Dawno nie było przepisu na pieczywo. Co nie znaczy, że go nie piekłam :) 
Domowe pieczywo jest u mnie zawsze. Od lat, już nie kupuję w sklepie. 
Tym razem, mam dla was chleb pszenno żytni z pestkami dyni. Oczywiście, 
możecie zamienić dynię na inne ziarna, albo zrobić bez ziaren. To już jak lubicie. 
Do wypieku tego chleba, użyłam mąki żytniej od Polskich Młynów. Żeby ją kupić, 
nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy zamówić w sklepie internetowym,   


Składniki:
350 g. ciepłej wody
20 g. drożdży
1 łyżeczka miodu
350 g. mąki pszennej typ 650
200 g. mąki żytniej typ 720, użyłam mąkę żytnią Polskie Młyny
1 łyżeczka soli
4 łyżki pestek dyni
4 łyżki oleju

Wykonanie:
Wodę wlać do miski, dodać miód i wkruszyć drożdże. 
Wymieszać i odstawić na 10-15 minut. 
Następnie wsypać obie mąki, dodać sól, pestki i olej. Wyrobić robotem, 
lub mikserem z hakami. Gotowe ciasto, odstawić na około godzinę do wyrośnięcia. 



Po tym czasie ciasto przełożyć do keksówki, wysmarowanej margaryną i posypanej 
bułką tartą. Wierzch chleba posmarować wodą, lub mlekiem i posypać pestkami dyni. 
Pestki lekko docisnąć żeby się przykleiły. 
Tak przygotowany chleb, odstawić jeszcze na 15 minut żeby podrósł do brzegów foremki. 


Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni, około godzinę. 
Po upieczeniu, od razu wyciągnąć z foremki.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz