czwartek, 4 kwietnia 2019

Pulpety drobiowe z ryżem i marchewką w sosie pomidorowym.




Takie pulpety ostatnio poczyniłam :) Zostało mi trochę ryżu z poprzedniego dnia
i chciałam go jakoś wykorzystać. Dodałam go do zmielonej piersi kurczaka, a żeby
nie było nudno, dołożyłam jeszcze utarta marchewkę. Do tego sos pomidorowy
i powstał pyszny obiad. Kiedyś, dawno temu, kiedy mój synuś był mały, robiłam
podobne pulpety, tyle, że z mięsa wieprzowego. Pamiętam, że bardzo je lubił.
Myślę, że Wasze dzieci, też je polubią :)


Składniki:
Na pulpety:
2 pojedyncze piersi z kurczaka
3 łyżki ugotowanego ryżu
1 nie duża marchewka
sól, pieprz, majeranek, czosnek granulowany

Dodatkowo:
olej do smażenia
bułka tarta do obtoczenia pulpetów

Na sos:
500 ml przecieru pomidorowego ( miałam swojski)
1 szklanka bulionu
sól, pieprz, bazylia suszona

Wykonanie:
Piersi zmielić. Dodać ryż i utartą na drobnych oczkach marchewkę.


Dodać przyprawy i wymieszać.  Formować małe pulpety i obtaczać w bułce tartej.


Tak przygotowane pulpety, obsmażyć na oleju.


Kiedy pulpety się smażą, przygotować sos.
W garnku zagotować bulion i przecier pomidorowy, doprawić do smaku.
Do gotującego sosu, wrzucić usmażone pulpety. Gotować na małym gazie,
około 15 minut. Sos można zagęścić nie wielką ilością mąki, wymieszanej z wodą.


 Pulpety podałam z kluskami kładzionymi i surówką z sałaty lodowej.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz