wtorek, 13 marca 2018

Sernik na herbatnikach i nutelli.





Zrobiłam ten sernik na Dzień Kobiet. Zamiast kruchego ciasta, ułożyłam na spód
formy herbatniki. Posmarowałam je nutellą i na to wylałam masę serową :)
Na wierzch posypałam pokruszone herbatniki, które mi zostały.
Tak powstał szybki i całkiem nie zły serniczek :) Wszystkim smakował.
Myślę, że Wam też posmakuje :)
Piekłam w blaszce 24 cm na 34 cm.

Składniki:
1 kg sera ( u mnie w wiaderku)
8 jajek
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 szklanka cukru
1 łyżka cukru waniliowego
na czubku łyżeczki proszku do pieczenia
100 g. masła
kilka kropli olejku migdałowego

Dodatkowo:
1 paczka herbatników ( 250 g.)
kilka łyżek nutelli

Wykonanie:
Masło utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym. Dodawać po jednym żółtku i caly
czas miksować. Wsypać mąkę i odrobinę proszku do pieczenia. Ponownie zmiksować.
Następnie partiami dodawać ser, cały czas miksując. Dodać kilka kropli olejku.
Na koniec dodać ubitą na sztywno pianę z białek. Delikatnie wymieszać łyżką.

Spód blaszki wyłożyć papierem do pieczenia. Ułożyć herbatniki.


Na herbatniki wyłożyć nutellę i równo rozsmarować.


Na tak przygotowany spód wyłożyć masę serową i wyrównać powierzchnię.


Herbatniki które pozostały pokruszyć na drobne okruszki.


Okruszkami posypać wierzch sernika.


Piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni 1 godzinę.
Wyłączyć piekarnik i zostawić w nim sernik do przestudzenia.


4 komentarze: