czwartek, 6 kwietnia 2017

Chlebek owsiany




Lubicie domowe chlebki? Jeśli tak to wypróbujcie ten przepis.
Po raz pierwszy upiekłam go kilka lat temu i tak został z nami do dziś.
Zapomniałam już jak smakuje chleb ze sklepu. Ten chlebuś robi się bardzo szybko
i bardzo prosto. Mojej rodzinie i znajomym bardzo smakuje.
Spróbujcie, może i Wy go polubicie.
Chlebek w wersji podstawowej jest na mące pszennej, ale ja mieszam
mąki i kombinuje, a chlebek za każdym razem jest pyszny.


Składniki:
750 ml.ciepłej wody
250 ml ciepłego mleka
8 łyżek płatków owsianych
5 dkg drożdży
płaska łyżeczka cukru
2 łyżeczki soli
1 kg mąki pszennej typ 650
1 łyżka siemienia lnianego
2 łyżki słoneczniku łuskanego

Wykonanie:
Do miski wsypać płatki owsiane, zalać ciepłą wodą z mlekiem.
Dodać pokruszone drożdże i płaską łyżeczkę cukru. Przykryć ściereczką i zostawić na 20 min.


Następnie dodać siemię i słonecznik, a na koniec mąkę i sól.
Wyrabiać mikserem z hakami kilka minut, aż składniki dobrze się połączą.


Piekarnik włączyć na  180 / 190 stopni. Grzałka góra - dół.
Temperatura pieczenia zależy od piekarnika.
Przełożyć chlebek do dwóch keksówek, wysmarowanych margaryną
i posypanych bułką tartą.Wierzch chlebka wysmarować mlekiem i posypać słonecznikiem
lub mąką. Zostawić chlebki do wyrośnięcia w foremkach, aż piekarnik się nagrzeje
około 15 -20 minut.


Piec 1 godzinę. Najlepiej na pierwszej półce od dołu.
Po wyjęciu z piekarnika od razu wyciągnąć z foremek, żeby chleb nie zaparował.
Wystudzić na kratce.




Chlebek który pokazuję na zdjęciu zrobiłam z maka orkiszową.
Proporcje to 800 g mąki pszennej i 200 g orkiszowej.
Dodałam też łyżkę płatków orkiszowych. Możliwości jest naprawdę wiele.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz