czwartek, 16 lipca 2020

Ciasteczka czekoladowe.





Dawno nie było ciasteczek. Chodziły za mną, już ze dwa tygodnie. 
W końcu dziewczyny z Domowej piekarni, zrobiły wydarzenie "Ciasteczka", 
i tak mnie zmobilizowały :) Powstały pyszne, ciasteczka czekoladowe. 
Często mam w puszce, lub słoiku swoje ciastka. Kiedy przychodzi mi ochota, 
do kawy, czy herbaty, zawsze są pod ręką. Kiedy odwiedzą Was niespodziewani goście, 
takie ciasteczka, będą jak znalazł :) To co? Kto robi?


Składniki:
1/2 tabliczki czekolady mlecznej
100 g. masła
3/4 szklanki cukru (150 g )
250 g. mąki pszennej tortowej + mąka do podsypywania
1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżki kakao
2 jajka

Wykonanie:
Czekoladę posiekać nożem. 


Mąkę, cukier, sodę i kakao wymieszać. Dodać pokrojone masło. Wysiekać. 
Wsypać czekoladę. Zrobić kopczyk i dodać jajka. Zagnieść gładkie ciasto. 
Jeśli będzie za suche, to można dodać łyżkę śmietany. 
U mnie, było w sam raz . Ładnie się zagniotło. Z ciasta uformować kulę, 
zawinąć w folię aluminiową i schłodzić około godzinę w lodówce. 


Schłodzone ciasto wyłożyć na stolnicę podsypaną mąką. Rozwałkować. 
Przy wałkowaniu dość sporo podsypywałam mąką.


 
Wykrawać foremką ciasteczka i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.


Ciasteczka piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, około 15 minut. 
Wyszło mi 46 ciasteczek.


Po upieczeniu ciasteczka są miękkie, po wystudzeniu twardnieją. 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz